سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش تعمیر لوازم خانگی

هرچه یخچال و فریزر بزرگتر باشد هزینه انرژی مصرفی آن هم بیشتر خواهد بود.

 خرید یخچال ممکن است برای برخی ها کاری وقت گیر و خسته کننده باشد. ولی  تحقیق و شکیبایی  کلید اصلی خرید یخچال است.

نکاتی که قبل از خرید یخچال باید به ان ها توجه کنید:

اندازه و ظاهر

قبل از اینکه به طور جدی اقدام به خرید یخچال و فریزر کنید، فضایی که شما برای این وسیله بزرگ دارید را اندازه بگیرید.

فضایی که شما در اختیار دارید، ظرفیت داخلی که شما می توانید داشته باشید را تحمیل می کند. بهترین انتخاب در اندازه یخچال فریزر ، آن است که بتوانید از تمام حجم آن استفاده کنید در غیر این صورت انرژی گرانقیمت را به هدر داده اید.

سپس، ظاهر و ترکیب دلخواهتان را انتخاب کنید.ساید بای ساید، فریزر بالا، فریز پایین را  فراموش نکنید که مطمئن شوید با باز شدن درب یخچال به کابینت یا در برخورد نکند.

اگر نوع فریزر پایین را انتخاب کردید تصمیم بگیرید که نوع باز شدن درب آن به چه صورتی باشد: با درب هایی که باز شدنشان مثل در باشد و با بیرون کشیدن باز شود یا از نوع دراور یا کشویی باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،در نهایت، تصمیم گیری در مورد رنگ یخچال و فریزر است که مکمل رنگ آشپزخانه شما باشد.

اغلب انتخاب رنگهای خنثی عاقلانه می باشد که  با اغلب رنگها هماهنگی دارد. با اینکه استیل مورد پسندتر و مقاوم تر است، احتیاج به مراقبت و نگهداری زیادی دارد تا ظاهری عالی داشته باشد.

امکانات

معمولا، یخچالهای لوکس و با قیمت های بالا دارای بیشترین امکانات هستند. شما باید تصمیم بگیرید که امکانات برایتان مهم هست یا شیوه زندگی افراد خانواده تان و همچنین باید تصمیم بگیرید که اگر این امکانات را در یخچال جدید خود داشته باشید هزینه اضافی صرف نکرده باشید. 

برخی از این امکانات شامل یخ ساز اتوماتیک، یخ ریز،آب ریز روی درب، طبقات شیشه ای با قابلیت ضد نشت مواد ریخته شده و  قفسه بزرگ برای جای گیری گالن روی درب، هستند.

در بیشتر یخچال فریزرهای جدید سیستم برفک آب کن اتوماتیک (Defrost) وجود دارد، به طوری که خود یخچال فریزر بدون دخالت شما، در زمان لازم برفک ها را آب می کند و بدین ترتیب مصرف انرژی کاهش می یابد و از همه مهم تر «نوفراست» بودن آنها (بدون برفک) میباشد. این یخچال فریزرها عمری طولانی (بالای 40سال) دارند اگر تمیز نگهداشته شوند.

به محض اینکه شما تصمیم می گیرید که چه نوعی از یخچال را انتخاب کنید (ساید بای ساید، فریزر بالا، فریز پایین، عمق دار) می توانید امکانات موجود را انتخاب کنید.

شما می توانید این امکانات را انتخاب کنید:

آبریز روی درب، سبد مخصوص بطری، محفظه تخم مرغ، یخساز اتوماتیک، طبقات قابل تنظیم، فضای مناسب و فریزر با توانایی یخسازی بالا، به جز مدل های اقتصادی، از مهمترین امکانات پیشنهادی داشتن قفسه های فریزر با سبدهای متحرک، محفظه کنترل رطوبت، قفساتی که برای قرار دادن موادی که دارای ارتفاع بلند هستند ، منطبق شوند.

مصرف انرژی

قیمت برق در کشورهای مختلف متفاوت است، با این حال شما مدلی را که مصرف انرژی کمتری داشته باشد را ترجیح می دهید. مدلی را که باعث نشود هر ساله مقدار زیادی هزینه برای کارکردش بپردازید. 

بنابراین توجه به برچسب انرژی یخچال و فریزر در هنگام خرید ضروری است.

به طور کلی هرچه یخچال و فریزر بزرگتر باشد هزینه انرژی مصرفی آن هم بیشتر خواهد بود.

در کل، یخچال های فریزر پایین، بهینه مصرف انرژی را دارند بعد از آن ها فریزر بالا ها. ساید بای ساید ها کمترین بازده انرژی را دارند گرچه امروزه محبوب ترین نوع یخچال و فریزرها هستند.

گارانتی

اکثر یخچال و فریزر ها با گارانتی اولیه یک سال برای قطعات و تعمیرات و 5 سال برای موتور عرضه می شوند. شما می توانید از میان برندها و مدل های مختلف و ارائه شده با گارانتی های طولانی مدت، مدل مورد نظرتان را خریداری کنید.

منبع : کانال تلگرام https://t.me/roshaidservice

سایت : http://roshaidservice.ir/